Spending New Years with British Miners in Santiago

6 januari 2013 - Puerto Montt, Chili

Voor mijn eerste `reisverhaal` moet ik ergens beginnen dus waarom niet bij hetgene dat het verste -als in vers-  in mijn geheugen zit. Santiago is mijn basis geweest voor de dagen rond nieuwjaar en nieuwjaar zelf. Uitgenodigd door 2 Britten die Matthijs en ik hadden leren kennen in Buenos Aires (en daarna terug gezien hebben in Mendoza) heb ik mijn plannen om naar Cordoba te gaan snel gewijzigd in het nieuwe plan om naar nieuwjaar in Santiago te vieren. Max (studeert mining engineering) had vrienden (nog meer mining engineers) wonen en verblijven in Santiago en met die bende zouden we dan ook uiteindeljik nieuwjaar vieren. De dagen voor nieuwjaar natuurlijk wat kennis making, normaal is dat kennismaking met de bezienswaardigheden van de stad, nu wat het kennismaking met de Britten in Santiago en het nachtleven daar. Voor we elkaar goed en wel goeiendag hadden gezegd was de laatste dag van het jaar 2012 al daar. Het toppunt, waarschijnlijk van het hele jaar maar zeker van het verblijf in Santiago. s Ochtends zijn we met een twee 4x4s de bergen ingetrokken. na een uurtje rijden hadden we DE plek bereikt om een barbeque aan te steken en de beanbags uit te halen. Een plek waar de weg eigenlijk niet meer bestond, waar er wilde paarden rondom in het veld huppelde en waar we een 360 graden view hadden op de bergen. Pintjes werden koud gehouden in het beekje dat er stroomde en een grote homp vlees werd gebakken in the middle of nowhere. Nieuwjaar zelf was een rooftopparty met een miezerig vuurwerkje -ik ben niet de grootste vuurwerkfan- en eindigde zoals de meeste nieuwjaarsavonden eindigen. Net hetzelfde als de dagen erna: veel slapen en eten en slapen en eten... Het afscheid van de miners en dan vooral Letty en Max was het mindere gedeelte, maar dat hoort bij het rondreizen zeker? De volgende stop zou moeten Bariloche (Argentinie) geweest zijn, maar omdat de douane op de grens van Chile en Argentinie een uit de hand gelopen vuurwerk hebben gehouden is die grens afgesloten en zit ik nu in Puerto Montt, via Puerto Varas.